Novi Sad
20.01.2015.
15:43 > 16:02
Biciklistička udruženja i inicijative iz cele Srbije, među kojima i biciklisti iz Novog Sada, protive se uvođenju opšte obaveze nošenja reflektujućih prsluka.
  • Pera

    24.01.2015 19:34
    ...
    Mozda nije losa ideja da i motociklisti obavezno nose reflektujuci prsluk kao i obaveza da automobili nocu i u vreme smanjene vidljivosti umesto upaljenih svetala nose reflektujucu zastavu. :)
    Verujem da ce ovo povecati bezbednost jer ce automobili sa reflektujucom zastavom biti uocljiviji.
  • Znalac

    22.01.2015 18:34
    @jogi letač - vozio sam po mećavi, mrklom mraku, magli, kiši, blatu, sa farovima dolazećih vozila i ka zalasku sunca u kaću (biciklisti tu daju posebnu čar). nikad nikoga zgazio, udari, povredio, nikakvu nezgodu nisam imao. ako tebi nije jasno da ti kao vozač automobila moraš da prilagodiš svoje ponašanje, kao što ja kada vozim ka zalasku sunca leti 30 na sat u kaću jer se jedva išta vidi, onda ti prosto nemaš ni iskustva ni znanja ni suštinskog razumevanja problema. sa druge strane, živo me interesuje koliko si kilometara vozio biciklom u gradu i van grada? ja sam išao u inostranstvo biciklom i mogu da kažem da ti nemaš pojma.

    @crta - ajde boga ti. gledam ih redovno, neki imaju prsluke, većina nema svetla. nego reci mi i ti, koliko si ti kilometara prešao van grada biciklom, noću, pa znaš kako vozači generalno tretiraju bicikliste noću? ma ajde, pa i danju? ja znam, imam kilometre iza sebe koji svi redom potvrđuju da ovo što se predlaže nema veze sa životom, zato se samo ti fokusiraj na svoje ćoše grada gde god to bilo
  • alxxl

    21.01.2015 17:36
    pouka
    komentar za one kojima kod biciklista smeta svetlo onoga koji dolazi u susret:

    gro automobila na ulicama su uvozna, a uvozni automobil je gotovo 100% havarisano vozilo (iako možda vlasnici to ni ne znaju). kod njih 90% je pomeren levi ili desni far baš tako, da zaslepljuje vozača koji dolazi u susret, iako koristi kratko svetlo.

    druga stvar su vozila koji su u upotrebi kao teretno vozilo - video sam stojadina koji nosi betonsko gvožđe, fert gredice u gepeku. a svetlo- u nebesa. nikome ne pada na pamet, da je to opasno, čak se raduju "joooj, kako ja sada dobro vidim...". a ne možete ni zamisliti, za šta sve ljudi u suštini koriste obične automobile. da ne spominjem kineska ili samougrađena specijalna svetla.

    treća stvar su svetleći predmeti: npr. lampe sportskih terena na nasipu kod kamenjara, veliki displeji npr. kod merkatora, ali ima ih na sve strane... isto tako i slabo osvetljene površine puta (futoški put) gde je ogroman kontrast između osvetljenih površina i onih u senci - tamo ni sam bog ne bi primetio nikoga.

    znači: mi svi grešimo, ali avaj- znate šta? umesto da se mi držimo zakona, pravila i pošteno se ponašamo, nek ti se obuci ko klovn, i onda ćeš (možda) biti malkice sigurniji, a ako te pregazim... pazi se.

    i naravno, još jednom: bicikliste treba naterati da imaju svetla, da budu vidljivi, sve po zakonu. ali ne treba da pravimo šarade, samo zato što mi grešimo i što smo licemeri, nego zato, što je to ljudski i normalno.
  • Pera

    21.01.2015 17:09
    U cilju informisanja zainteresovane i stručne javnosti, te podsticanja argumentovane i otvorene debate, o predlozima Nacrta za izmenu zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, obratili smo se za mišljene predstavnicima „CIVINET Slovenija-Hrvatska“ mreže. “CIVINET Slovenija-Hrvatska” je regionalna mreža gradova i ostalih relevantnih aktora koja je posvećenja implementaciji integralnih strategija za čistiju i održiviju urbanu mobilnost i broji 44 člana. Kao takva, ova mreža ima za cilj razmenu znanja, informacija i iskustva među svojim članicama.

    Stav mreže o novom predlogu da „Vozač bicikla, odnosno mopeda, mora za vreme vožnje noću, odnosno u uslovima smanjenje vidiljivosti nositi svetloodbojni prsluk" nam je dostavio koordinator mreže Vladimir Babić. Prenosimo vam odgovor:

    „Želeo bih da upozorim na sledeće činjenice koje proističu iz uporedive prakse u Sloveniji, Hrvatskoj i u nekim drugim državama:

    - Nema sumnje da motiv zakonodavca proističe iz dobrih namera i da ima za cilj povećanje bezbednosti ugroženijih učesnika u saobraćaju (pešaci, biciklisti, mopedisti).

    - Sve dok zakonodavac biciklistima i pešacima preporučuje, sugeriše ili predlaže nošenje fluorescentnog prsluka (Slovenija), ovaj član može imati uglavnom pozitivan efekat na bezbednost ovih kategorija učesnika u saobraćaju.

    - Verujem da je od ključnog značaja da se napravi razlika izmedju moguće obaveze nošenja ovog prsluka na putevima van osvetljenih naselja (u Sloveniji je obavezan pri izlasku iz automobila na auto-putevima) i preporuke za njegovo korišćenje u naseljima, jer se time izbegava provereno negativan efekat na popularnost korišćenja bicikla.

    - U trenutku kada zadonodavac uvodi obavezu nošenja prsluka svih biciklista i mopedista tokom noći, uključujući i gradske sredine, ova mera pored nesumnjivo pozitivnih ima i, dokazano veće, negativne efekte.

    - U onim zemljama koje su uvele obavezno nošenje kacige za sve bicikliste, što se po analogiji može upotrebiti i za svetloodbojni prsluk, drastično je opao broj biciklista.

    - Bez izuzetka, ova zakonska odredba je sadašnjim i potencijalnim biciklistima poslala poruku o vožnji bicikla kao načinu mobilnosti ili rekreacije koji je izuzetno rizičan i čak opasan po život, što je u trenutku unazadilo sve paralelne kampanje i državne strategije za potporu održivoj mobilnosti i zalaganjima za zaštitu životne sredine od negativnih efekata motornog saobraćaja.

    - Zbog manjeg broja biciklista, odnosno nedostizanja kritične mase biciklista u saobraćaju (10-15%), dolazi do manje obzirne vožnje vozača automobila i do povećanja broja nesreća u kojima stradaju biciklisti, a time ujedno i veće ugroženosti biciklista u saobraćaju.

    - Od trenutka uvođenja ove mere može doći do situacije da vozači motornih vozila primećuju prevashodno one bicikliste koji nose ove prsluke, ne očekujući i ne primećujući one (a svakako će ih biti dosta) koji ih ne budu nosili. A to su obično muškarci i stariji ljudi koji nose tamnu odeću.

    - Ova mera se može tumačiti i kao „alibi“ države, koja time smanjuje svoj deo odgovornosti, kao i odgovornosti vozača motornih vozila za bezbednost pešaka, biciklista i mopedista, potiskujući u drugi plan glavne razloge za nesreće biciklista i pešaka (slaba ili neodgovarajuća infrastruktura, neodgovarajuće školovanje vozača, moguće neodgovarajuća ili pak izostanak strategije države za podršku održivoj mobilnosti i sl.).

    - Pre pet godina je u Sloveniji zakonodavac pokušao da uvede obavezno nošenje kacige za bicikliste (do tada i sada je obavezna za decu do 14. godine). Akcijom više civilnih organizacija ovaj pokušaj je onemogućen, što je jedan od elemenata koji je uz aktivnu politiku podrške ovom najzdravijem vidu mobilnosti omogućio povećanje broja biciklista u celoj zemjli, posebno u gradovima.

    - Zanimljivo je i jedno istraživanje koje je dokazalo da vozači motornih vozila, pri mimoilaženju ili preticanju biciklista, voze mnogo bliže onim biciklistima sa kacigom nego onim bez nje, živeći podsvesno u lažnom uverenju da ih kaciga štiti od udara, što u krajnjem efektu više ugrožava one sa kacigom.

    - Stav Evropske biciklističke federacije prema obaveznoj upotrebi kacige i fluorescentnog prsluka je negativan. Nije protiv, nego to prepušta slobodnom izboru svakog pojedinca.“
  • 21.01.2015 14:45
    Pitanje
    Sledeće će biti, žute svetleće trake oko levog ramena?
    Možda je jednostavnije naterati vozače na malo ljudske kulture?
    Znači, ne saobraćajni test, već test kulture.
    Kao kaznu, nedeljna škola kulture.
  • Jogi Letač

    21.01.2015 14:07
    @Znalac
    Jak si mi ti znalac, očigledno nikad nisi sedeo za volanom automobila po kišovitom vremenu, na neosvetljenom delu puta, a usput idu vozila koja te zaslepljuju.
  • -

    21.01.2015 12:52
    -
    cak i sakupljaci sekundarnih sirovina nose prsluke posle one nesrece

    dok je limancima ti ispod casti

    osvestajte biciklove. mozda vas onaj odgore spase

    onaj inicijator u intervju na radiju je situaciju predstavio kao da vas vozaci drze na nisanu.
  • alxxl

    21.01.2015 12:16
    ??
    isti ljudi koji su protiv školskih uniformi, sada su za biciklističke uniforme... čudni smo.

    stvari treba rešiti sistematski, a kod nas teraju pojedince da reše probleme koje bi trebalo da reši samo društvo. (ali avaj, koliko društvo prebaci teret pojedincu, toliko pojedinac odbacuje od sopstvenih samoprihvaćenih normi i obaveza. to je i suština degradacije morala)

    nešto nisam primetio, da npr. donošenjem zakona da je ograničenje u naseljenim mestima 50, nešto mnogo promenjeno. ludaci i dalje voze 120Km. a da podsetim: zbog čoveka koji ni nije imao vozačku dozvolu sada se otežava život onih, koji to stiču regularno??? gde je tu logika?

    za bicikliste je po zakonu obavezno svetlo, i propisano je sve što treba. kako neko može očekivati, da biciklista koji nema svetlo i reflektirajuće površine odjednom postane savestan i obuče jaknu ??? (što u tom slučaju čak više ni nije potreban)?
  • Znalac

    21.01.2015 12:11
    ne znam da li većini komentatora ovde treba oftamolog ili psihijatar kada kažu da je biciklista nevidljiv noću bez prsluka? dajte razmislite, biciklistu noću uočite ako ima svetlo sa 1.000 metara i to je prioritet no. 1, ova država ne rešava to što je osnovno i najbitnije, svi ste svesni tog problema, znate da treba da se reši i dopuštate da vam prodaju ovu priču?
  • razuman

    21.01.2015 11:45
    hej tamo
    Ajde malo razlikujte šta implicira obavezno i preporučeno nošenje prsluka. Ok je preporučiti, nije ok OBAVEZATI. A najjednostavnije je primeniti postojeće - kontrolisati učestalo bicikliste da koriste svetala. Država ne radi svoj posao pa svoju nesposobnost opet prebacuje na građane. Poradite na tome da biciklisti imaju svetala - kažnjavajte, edujkujte, šta god - pa ćete da vidite kako će biti vidljivi.
  • 21.01.2015 11:41
    blah blah
    Stvarno me ne zanima ni da podrzavam ove sto umisljaju da su posebniji od svih ostalih i u saobracaju i u zivotu a ni one druge kojima sad opet treba malo pogurati neki tender za saobracajnu opremu. Tendencija da se pravi podela i tamo gde je nema i problem na kom moze da se neko omasti, je glupost koja ovu zemlju i vodi al u rikverc, u kameno doba.
  • Duh Koji Sedi

    21.01.2015 10:58
    amandman na zakon
    U zakon da se unese da je bicikliste potrebno osvetiti a ne osvetliti. Svete vode bar imamo na pretek.
  • I vozač i biciklista

    21.01.2015 09:32
    Kao vozač znam koliko znači uočiti biciklistu na vreme i bezbednoj udaljenosti.

    Kao biciklista znam koliko je za moju bezbednost važno da budem uočen kao učesnik u saobraćaju.

    Podrška izmeni zakona !

    Over & Out
  • jao jao jao

    21.01.2015 09:31
    jao
    da, ako su biciklisti neosvetljeni treba ih kažnjavati za to i osvetljivati. Kada grad naplati nekoliko kazni za neporpisno parkirana vozila ili pauka - za te pare može da osvetli pola biciklista i gotova stvar. a šta bi vi? dete neće da ide u školu (biciklista ne nosi svetlo) a vi bi ga kaznili time da krene i istovremeno na fakultete - i sada i u skolu i na fakultete (i svetlo da ima i prsluk). Ma dajte - glava nije samo za šišanje - mislite malo.
  • jova limanac

    21.01.2015 09:29
    Katadiopteri ("mačje oči") na pedalama su izum koji je verovatno spasio mnogo života u saobraćaju - koliko puta sam vozio noću po neosvetljenim vojvođanskim selima, ne vidiš ništa ispred sebe, a onda ugledaš dva mala narandžasta svetla kako idu gore-dole, i koji sekund kasnije neku spodobu u tamnoj odeći na poluraspadnutom biciklu na kome nema ničeg drugog svetloodbojnog ili svetloemitujućeg osim tih pedala. Ko se nije našao u takvoj situaciji taj će sigurno biti ravnodušan prema prslucima i ostalim predlozima za poboljšanje bezbednosti. I naravno, što pre zabraniti trepćuća svetla, postoji nekoliko veoma dobrih razloga zašto su ista zakonom dozvoljena samo za spec. primene, a osvetljavanje bicikla nije jedna od tih primena...
  • 21.01.2015 09:13
    JAZZ
    e jesi na nivou onih koji osvestavaju vodu

    bicikli sam vozio po ovoj ravnicarskoj prasini pre nego sto su se tvoji rodili

    mozda su ipak tvoji vozili po dinari. ovdasnji nemaju stanove na limanu da bi se biciklom vozili po njemu

  • gagans

    21.01.2015 09:01
    krivica
    onda treba ukinuti krivicu vozača za neosvetlenog bicikla, voze se ko manijaci u crnim majcima, bez mačjih očiju na biciklu, po mračnoj Podbari totalno neuočljivi. Nije istina da druge države EU nema propis za svetleći prsluk, kacigu i dobro uočjiv bicikl u svim uvetima.....
  • 21.01.2015 08:36
    Prsluci su obaveza zato sto povecavaju bezbednost SVIH ucesnika u saobracaju. Nece vas samo vozaci lakse uociti, vec i pesaci, a i drugi biciklisti. Kome se ne svidja nek vozi bicikl po zapizdini iz koje je dosao, jer je tamo brzi od zapreznog vozila.
  • Robi

    21.01.2015 08:30
    ... da, ali...
    Slazem se da ovo i nema nekog smisla u Novom Sadu i po drugim vecim gradovima. I definitivno bi bilo daleko bolje kada bi nekako uspeli da nateramo SVE vlasnike bicikala da imaju svetla na biciklu, i napred i nazad. Problem je primene, odnosno selektivne primene, jer nisam siguran da li je samo pitanje mentaliteta ili se zakoni ne primenjuju jednako u svim delovima zemlje.

    Npr. ko se malo vise vozikao kolima po zemlji, mogao je da uoci da na potezu Kanjiza - Senta - Ada - Becej, 95% biciklista koji se voze otvorenim putevima i danju i nocu nosi prsluke i imaju regularno osvetljene biciklove. Sa druge strane, ko se nekad vozio kroz Srem i Macvu nocu, taj zna sta je prava definicija horora. Tamo 70% biciklista nema cak ni to poluraspalo macje oko, i svi se oblace ko nindze, ne bi li ih sto teze uocili u mraku. A prsluk ne znam da li sam ikad ikog video da nosi. E to je problem koji nekako treba resiti. Ali mislim da tu zakon ne pomaze, jer svi znamo kako funkcionise lokalna policija po selima.

    Ali onda se mora postaviti i realno pitanje: Sta se to desilo tamo na severu, pa su svi tako savesni? Resenje ocigledno postoji, samo ga treba primeniti.
  • Rumenka

    21.01.2015 08:27
    fluorescentni biciklisti
    Nisam ubeđen da je biciklistička inicijativa protiv fluo-prsluka, već su uvređeni što je to minimum koji je država voljna da učini za bicikliste. Pogledajte samo neke delove grada , već u prvi sumrak ne vidiš ni pešaka , ni biciklistu, pa ni motoristu. Na primer Rumenački put, do skoro neosvetljen, bez pešačkih staza a o biciklističkim stazama da i ne govorimo, samo do Novog groblja a dalje se gurate među vozačima i ako ste dobro obeleženi možda vam život bude spašen. Nosite fluo-prsluke radi svoje bezbednosti.
  • xy

    21.01.2015 08:12
    Stavrno ne razumem zašto se neko ko, recimo, redovno vozi bicikl NOĆU, buni protiv prsluka. Kakav je to argument da će ih prsluk upadljive boje "dodatno pretvoriti u žrtve"??? Pa valjda će pomoći da ih vozači lakše uoče...
    Uostalom, kome je do teranja mode dok noću vozi po nekakvom mračnom putu?
  • Milan

    21.01.2015 08:07
    Nije Sloba kriv...
    Ne znam za prsluke, ali svetla su noću obavezna, a nedavno sam na Rumenačkoj, preko puta stadiona Novog Sada, umalo udario u ženu na biciklu koja noću vozi bez ikakvog svetla i još u nekoj crnoj jakni. Što je najgore, tu postoji biciklistička staza, a ona je vozila po kolovozu...

    Bicikl je i zdravo i "ekološko" i praktično prevozno sredstvo, na neki način je i simbol Novog Sada, ali ljudi moraju da shvate da je danas intenzitet saobraćaja mnogostruko veći nego pre 10 godina (o daljoj prošlosti da ne pričam), mnogo je više stanovnika, u uličicama u kojima je nekada bilo 20 kuća i 5 automobila sada je 20 zgrada sa po 20-30 stanova i 500 automobila... Svi smo ponekad prelazili neku raskrsnicu u kraju dijagonalno, svi smo ponekad prešli na crveno ili pretrčavali bulevar, svi smo ponekad par metara vozili bicikl kolovozom ili trotoarom negde gde postoji staza jer je lakše, svi smo vozili druga ili drugaricu na kormanu ili šrafovima zadnjeg točka, ali sve to je danas mnogo rizičnije i zato treba neke navike da promenimo, a ne da ih po svaku cenu opravdamo i bunimo se ako nam neko kaže da se ponašamo pogrešno.
  • komsha

    21.01.2015 07:44
    zasto?
    koliko ima ovih priucenih zelembaca komucajaca...
    a saobracajaca nema nigde...
    sede debeli na bulevaru i gledaju kako trudne zene sa malom decom pretrcavaju bulevar oslobodjenja i ne rade nista...
    gradski autobusi voze 80km/h i prolaze kroz crveno...
    vozaci voze kao psihopate, prolaze kroz crveno i parkiraju se po trotoarima i biciklistickim stazama...

    a biciklisti da nose prskluke?

    ovako ce moci da kazu BICIKLISTA JE KRIV...


  • sovra

    21.01.2015 07:37
    Samo me zanima kad ce poceti da policija kaznjava bicikliste koji uopšte ne poštuju saobracajna pravila samo se odjednom pojavi na pešackom prelazu brzinom 20,30km na sat
  • JAZZ

    21.01.2015 07:32
    Molio bih dotičnog "Anonimusa" da nas ne uporedjuje sa ovima što osvešćuju vodu jer oni nisu ni znali a ni videli šta je bicikl bar do svoje sedme godine...dok nisu krenuli u školu. U njihovom kraju je samo taj dinarski kamen.

    A u svakom slučaju bi trebalo povesti više računa o kulturi i bezbednosti svih učesnika u saobraćaju..
  • biljana

    21.01.2015 07:26
    prsluk obavezan uveče van naseljenog mesta
    Prsluk bi trebalo da bude obavezan uveče van naseljenog mesta. Problem je na državnim putevima, gde biciklisti često nemaju ispravno svetlo na biciklu, ni bilo kakvu reflektujuću površinu a obučeni su često u crno, a desi se da nekad i voze sredinom kolovoza. Policija bi trebala kažnjavati bicikliste kad im ne radi svetlo, i u naseljenom mestu je to dovoljno jer su manje brzine dozvoljene.
  • Lola

    21.01.2015 07:14
    i prsluk i trepćuće,......
    Biciklisti su slabo ili nikako uočljivi noću i po lošem vremenu, pa još obučeni u crno,...i takvi jesu problem u saobraćaju, ako izuzmemo to što ne postoje biciklističke staze.
    Podrška predlogu Zakona!
  • Mirko

    21.01.2015 06:58
    Podržavam prsluke
    Čuj, pa naravno da treba da ih nose i da se zaustave na pešačkom i bace pogled ide li neki automobil.A ne kao muve bez glave, samo istrčavaju sa sve slušalicama ili mobilnim na ušima.
  • Pera

    21.01.2015 06:57
    Udruzenja su se pobunila jer umesto da primene pravila iz Evrope a usta su im puna Evrope rade nesto sto prakticno retko gde vazi.

    U vecini evropskih zemalja nije dozvoljeno da obidjete biciklistu ako imate vozilo koje dolazi iz suprotnog pravca, morate da ga obilazite kao i bilo koje drugo vozilo. Kada ga obilazite ne smete da mu se priblizite na manje od 1,5 m.

    Mnogo puta sam doziveo da mi u susret ide automobil a da me kamion, domaci autobus ili automobil obilaze tako da prodju od mene na desetak cm. Par puta sam i sisao sa puta od straha da me ne zakace.

    Hrvatski kamioni i autobusi ovo nikada ne rade (u okolini Novog Sada), vec vas obidju na bezbednom rastojanju.

    Bicikl ne vozim nocu i kada je vidljivost losa, postujem sve propise, pustam vozace automobila i kada imam prednost da ne bi bio pregazen. Imam cak i prsluk u rancu za svaki slucaj ali ga ne koristim jer ne vozim nocu...

    Najveci broj vozaca je korektan ali kada vozim bicikl, dovoljno je par "$#$#$#$" da pokvare car rekreativne voznje a da ne pricamo kakve posledice mogu biti u slucaju udesa.
  • Redneck

    21.01.2015 06:12
    shotgun
    Ako motordžije sa 220 na sat ne nose fluorescentne prsluke, zašto bi ih nosili bicilisti.Ili svi, ili niko.

    90% biciklista nema osnovno znanje o saobraćaju jer se za bicikl ne polaže ispit.Od kad su stigli ovi kinezi na struju teraju i 50km na sat ko sumanuti.Sve bi ja te matore drkoše i drogoše ko u Easy Rider, dvocevka i sitan biber u dupe.
  • Biciklista i šofer

    21.01.2015 04:58
    Gurač bicikla
    @Возач на 2 и 4 точка

    covece, pretera ga, silazis sa bicikla na svakoj raskrsnici i guras ga preko iste? Svasta....
  • Biciklista i šofer

    21.01.2015 04:50
    Vozač
    A vozači automobila se ovde u komentarima provlače kao da u životu ni jednom nisu seli za bicikl.. toliko je striktno podeljena linija izmedju biciklista i vozača automobila kao da se radi o muškarcima i ženama-dva suprotna pola.. Smešno...
  • tix

    20.01.2015 23:25
    u eu svi nose svetlece prsluke cak I kad setaju psa jedino srbi vide sotonu u svetlecem prsluku...
  • VP

    20.01.2015 23:12
    Sta to bese mozak
    Nikad nisam razumeo ljude koji ne brinu o sebi. I mene nervira sto mi pojas izguzva kosulju pre sastanka, sto mi jednostavno SMETA, ali ga ne vezem zbog pravila nego ZBOG SEBE. MENI CE ZIVOT SACUVATI. Koristim sve vrste prevoza, i pesacim. Iskreno, najvise sam ugrozen kao vozac i kontantno se nerviram zbog kamikaza kojima sopstveni zivot nije mio i koji misle da je obaveza drugih da misle o njihovom zivotu.
  • horhe

    20.01.2015 22:24
    @Anonymus numero uno
    Prokleta evropa
    https://www.youtube.com/watch?v=U_TkUq80TvI
  • da ti čika objasni

    20.01.2015 22:14
    @ Anonimus -bahati biciklisti
    izleću ti zato što je put pun rupa, i što moraju da izbegavaju - kada si vozio skuter to nisi osetio zato sto imas amontizere i ne osetis te rupe. Biciklisti ne cekaju i provlace se zato sto bi se ugusili da cekaju iza tebe od izduvnih gasova - znaci biciklista vozi i nikoga ne truje, a ti vozis i trujes + uzurpiras javni prostor svojim automobilom, zbog tebe nestaju zelene povrsine u gradu, itd....sedi jednom na bajs, pa ce ti sve biti jasno zasto biciklisti izlecu...
  • Boki NS

    20.01.2015 22:01
    Kultura je 0
    Svaki učesnik u saobraćaju se pravda i ima argumente da je u pravu. Istina je da na svakoj strani ima veoma bahatih, drskih i bezobraznih.

    Generalno niko ne pazi jer svako misli da je u pravu!

    Pešaci pretrčavaju, taxisti staju svugde i izleću, autobusi jure poput F1, vozači ne poštuju pravila jer ih ni ne znaju, biciklisti se zaleću, hitna pomoć neće pre mene da prođe makar crko...

    Saobraćajna kultura nam je 0!!!
  • Znalac

    20.01.2015 21:54
    @Aleksej - "svi su opremljeni"? Ok, jesu u Danskoj i Holandiji kao najbezbednijim biciklističkim zemljama prsluci obavezni? Kacige? Naravno da nisu. Hvala lepo doviđenja.

    @crta - da, da, ako ti kažeš onda to mora biti tako... osvesti se namćorasti čoveče, edukuj se, a ako već nešto odvališ budi čovek makar priznaj da si pogrešio. otkad čitam tvoje komentare redovno hejtuješ, čak i kad nemaš zbog čega. vozač sam (nisam samo biciklista), vozio sam kojekuda i u gradu i van grada bicikl, danju i noću, poznajem statistike, čitao sudske predmete i zapisnike policije, čitao studije na tu temu, slušao ljude koji se bave ovim stvarima decenijama i pričao sa njima, ali ti si u pravu? kakva palanačka sujeta...
  • budvanska rivijera

    20.01.2015 21:35
    koga libo za biciklo i bicikliste???Pravilo je da se uveze milion prsluka,donese zakon,proda i na kraju podele pare.
  • Alekksej

    20.01.2015 21:29
    biciklista
    Kao biciklista veću glupost od argumenata NSBI nisam skoro pročitao. O vožnji bicikla u evropi prvo obiđite pa pričajte. Svi su opremljeni i gde god se okrenete vidite biciklistu. Argument da će ovo smanjiti broj biciklista je bezorazluk prema bezbeddnosti i ljudskom životu.
  • 20.01.2015 20:47
    bahati biciklisti
    Iskreno bahatih biciklista ima "dosta", seku ulice, nepropisno skrecu, provlace se i sa leve i desne strane vozila... itd,
    I ja sam vozio skuter pa se nikad NISAM provlacio ko budala izmedju vozila iako vidim 70% njih to rade...

    Iskreno kad vozim auto pazim ali izlecu kako im se cefne, noci im se treba povecati vidljivost kako nek sami pregovaraju sa savezom, ne mora to biti prsluk
  • IMe

    20.01.2015 20:44
    pa ja ne verujem da ovde postoje i ljudi koji MRZE bicikliste... ali... kaže naša stara... ...svaka dlaka smeta
  • BB

    20.01.2015 20:39
    Vozim i 2 i 4 tocka u severnoj americi
    Obavezno nosenje kaciga za bicikliste je veoma kontroverzna tema i znam da negde je po zakonu obavezne za sve, negde samo za tinejdzere a negde nema obaveza, pa ko nosi nosi.
    Mislim da je prsluk jako dobra stvar ali da ne treba da bude obavezan. Ko ce da ga nosi po vrucini ili za kratke rute? Ali za nocne, po kisi, i duze rute, naravno da cu da ukljucim sva svetla (dupla i napred i nazad) i na kacigi i sve reflektijuce jakne i trake. O svojoj bezbednosti cu prvo ja da se pobrinem (ne bi da racunam na druge) imam ~ sitnu decu. Pozdrav
  • 20.01.2015 20:33
    ne znas koji su gori
    ovi sto osvestavaju cesmovacu ili ovi sto nece da nose drecavo zute prsluke zato sto smetaju njihovoj saumi

    a mozda su to sve isti
  • -

    20.01.2015 20:24
    -
    Znalac - @ crta

    nasminkana statistika i praksa su razlicite stvari

    ono sta je sigurno-ja sam u pravu
  • zli

    20.01.2015 18:59
    i pešaci isto treba da nose prsluče i baterijsku u guzicu i obavezno da vrckaju ako to ne umeju onda je obavezno trepteće svetlo
  • ugor

    20.01.2015 18:41
    ne razumem
    Stvarno nr razumem zašto je problem imati svetla na biciklu ako to doprinosi boljoj uočljivosti biciklista, koja je osnovni uzrok stradanja istih? Isto se odnosi i na prsluke. Pa i jedno i drugo i vozači automobila moraju da koriste! Nisu samo problem pijani vozači već i ostali bahati učesnici u saobraćaju, pod kojima podrazumevam i bicikliste bez svetala, a ne retko i pod dejstvom alkohola. Tako da stvarno NE RAZUMEM ....
  • Motoras

    20.01.2015 18:35
    Bezbednost u saobracaju
    Ovo me uopste ne cudi. Jednostavno tada nece biti fancy. Da je biciklistima bezbednost vazna prvo bi vozili ispravne biciklove i ne bi leteli po putu i trotoarima kao muve bez glave i time ugrozavali druge ucesnike u saobracaju. Sta reci za ljude koji bi biciklom pre zgazili npr. trudnicu ili majku sa bebi kolicima (videh i takve komentare ovde) nego prikocili i kakvu odgovornost ocekivati od njih?
  • Возач на 2 и 4 точка

    20.01.2015 18:25
    Возим и бицкл, од маја до октобра, и кола током целе године, па знам како вожња изгледа из оба угла.Носим прслук када возим бицикл ноћу, имам оба светла, не мачје очи него светла. Све то због мене,јер гробље је пуно оних који су имали предност.Џабе неко оде 4 године у затвор ако друга страна оде на гробље.Приликом преласка улице, силазим са бицикла и гурам га, јер знам да само као пешак имам предност, не и као бициклиста. Ако видим да се некоме у колима баш жури, пропуштам га, јер знам да не могу да се качим са 1500 кг гвожђа.
  • po

    20.01.2015 18:14
    Treba udružiti sve moto klubove i sve biciklistička udruženja i zajedno izaći masovno sa predlozima i zahtevima!Ista nas muka mori i vrlo su nam slični problemi.Da me ne shvate pogrešno ponosni"vozači"automobila,za 2 točka imam dozvolu 4 godine duže nego za 4 točka,i to već 35 godina.Svaki dan koristim nekoiko prevoznih sredstava na 2,4 i više točkova..ali brate pobiše nas ko zečeve novopoložene fejsbukašice i mamicini sinčići,dinosaurusi kojima je vrat ukočen već 30 godina i babe koje "teraju" k'o Fanđo,tu samo do pijace.Ovde nije problem u ref.prslucima,kacigama...ovde je problem u glavama svih učesnika u saobraćaju(i pešaka kao primarne jedinice u saobraćaju!).Bio bi red i mir i ne bi se ovakve nebulozne ideje javljale kad bi red prvo bio u glavama "glavonja" koji pišu zakone(a nemaju dana radnog staža u praksi i ovakvim zakonima "dižu"sebi spomenik,da se kaže kako su pametni,kako su se samo oni toga setili...na celoj planeti).Kao drugo,policija ne radi ništa ako se to ne zove "akcija",pogotovo oko ne vezivanja pojasa...Ma shvatate šta ovde poenta,je.ati sitnu raju i biti pametniji od pape i izmišljati toplu vodu,u dve reči: puniti bužet-kaznama!
  • Djura

    20.01.2015 18:10
    pa onda treba
    da budu svetljeni pesaci koji izlaze na biciklisticku stazu da budu osvetljeni kao i majke s decom u kolicima (imaju 4 tocka pa mogu I drumom da vozaju decu). . .

  • Deks

    20.01.2015 18:00
    Biciklističke staze između naselja
    Šta znači "uticati na vozače"? To je nešto potpuno nedefinisano. Vi možete uticati na vozače u našoj zemlji ali našim putevima se kreću i strani vozači, dalje neće svaki vozač videti to upozorenje... Mislim da je pravi korak u postizanju bolje bezbednosti biciklista izgradnja biciklističkih staza kako u naseljima tako i između naselja. Treba insistirati na izgradnji biciklističko-pešačkih staza između svakog našeg naselja. Na primer na severu Bačke postoje takve staze između Malog Iđoša i Lovćenca, između Stare Moravice i Pačira, i između Subotice i Palića. Zašto to ne bi moglo svuda da se izgradi?
  • Daja

    20.01.2015 17:55
    za Ns
    Ejjjj,čoveče ili ljudski rode,pa ti pojma nemaš kako je božanstveno sesti na bajs i voziti se ovim gradom! Šta imaš protiv nas koji uživamo na bajsu-ne razumem?!
    Pazimo mi biciklisti više nego vi na četiri točka,jer kada nas auto "oduva"-nema nam života! Nemojte biti toliko ogorčeni!
  • ima nas gomila

    20.01.2015 17:50
    @Andrej
    i normalno je da ima tako neinformisanih ljudi koji ne znaju da kopčaju stvari...eto, npr. ti bi mogao da nosiš sa sobom svaki dan prvu pomoc kada pesacis, da stavis lance na patike i slicno...i normalno je da se ljudi ne krecu vec samo autom, i da ga parkiraju u dnevnoj sobi...normalno je da 20% gradjana koji voze automobil dobiju sve povlastice i da se po njima sve ravna a da velika vecina pesaci (50%), korisnici javnog prevoza (21%) itd. idu u fluorescentnim prslucima...sedi - jedan!
  • Znalac

    20.01.2015 17:49
    @ crta
    "zar vas nije sramota da vam je obrazlozenje
    "negativan efekat na popularnost korišćenja bicikla""

    postoji nešto što se u saobraćajnoj politici zove "bezbednost u brojevima" (safety in numbers) i što je važeći saobraćajni trend i dokazana bezbednosna mera u čitavom svetu za bicikliste - što više imaš nekih učesnika u saobraćaju, sve više ih negde očekuješ i samim tim više paziš. zapravo ova mera je u novom sadu upravo dokazana (postoje statistički pokazatelji)...

    ne budi palanački namćor, informiši se, svaki put kada je bila vest o biciklistima dramio si kao stara baba sa pendžera.
  • -

    20.01.2015 17:40
    -
    ja bih onda zabranio da se bicikisticka odela nose po danu.
    to je bas ruzno videti na nekima
  • Vozač automobila

    20.01.2015 17:37
    koji razume
    Ajde, pročitajte prvo neki argument pa trujte po komentarima:
    http://www.nsbi.org.rs/argumenti-protiv-obaveznog-nosenja-svetloodbojnih-prsluka-stavovi-regionalne-civinet-mreze
  • мм

    20.01.2015 17:36
    Тако вам је то када неуки људи пишу законе без икаквог истраживања шта је заиста потребно бициклистима.
  • 20.01.2015 17:34
    Ako ista mrzim u saobracaju to su ubogi biciklisti! Ne da bih vas sve naterao da nosite prsluke vec i zeleno rotaciono svetlo na vrhu kacige koje bi moralo da radi dan i noc! Nije mi vas ni zao, vec mi je zao ljudi kojima upropastite zivote kada vas zgaze ni krivi ni duzni! Kupi kucni bicikl pa vozaj do mile volje, tako neces ubiti sebe niti napraviti problem nekome drugom!!!
  • Da vam deda kaže

    20.01.2015 17:32
    za mrgude i frustrirane citaoce
    komentar je kao "prdež" svako ga ima i može dati, ali samo građani i odrasle osobe imaju i "argumente" i njih iznose i daju.
    Zato, iznostite argumente a ne jedite se. Biciklisti, osvetlite se pravilno, a prsluke neka nosi ko hoće a ne da svi moraju.
  • korisni

    20.01.2015 17:12
    prsluci
    svi gu vide,trebalo bi i svi navijaci i potitikanti da gi nose,zbog upozorenje
  • -

    20.01.2015 17:08
    -
    zovite da vam osvestaju bicikle
  • Pedalica

    20.01.2015 17:00
    @aninimus
    "A ako bi da se pozivaju na Evropu, treba ih podsetiti da su tamo posebne kacige za bicikliste obavezne."

    Ovo naprosto nije tacno. Pre nego sto pocnes da iznosis svoje misljenje, upoznaj se sa cinjenicama.

  • -

    20.01.2015 16:45
    -
    e ako ste vi elita ...

    zar vas nije sramota da vam je obrazlozenje
    "negativan efekat na popularnost korišćenja bicikla"

    samo ste dokazali da bicikli vozite zbog poziranja i hipsterluka a ne zbog potrebe i zdravlja

    na nivou ste pinkovaca, jeca i ceca

  • Goran

    20.01.2015 16:42
    Nije problem. Čim svi ljudi koji su IKADA pijani seli za volan budu nosili ove prsluke i mi ćemo.
  • Nemanja

    20.01.2015 16:36
    Šta bi ovo, NSBI pokazao prvi trag kičme. Sad još da se posle skoro svake nezgode u kojoj je stradao biciklista ne javljaju u fazonu 'oprostiće ti Đura što te je tuko', pa da bude neka korist od njih.
  • Andrej

    20.01.2015 16:31
    Apsurdistan
    Ovo ima samo kod nas: Normalo je da psi vrše nuždu gde god stignu, normalno je da su biciklisti neobeleženi, da zaprežna kola idu po bulevarima... postajemo kao ludaci koji misle da su svi ostali ludi, a oni normalni!
  • Podbarac

    20.01.2015 16:30
    Treba i ovako i onako
    Pre sam za to da bude preporučeno preko dana, ali ne i obavezno, sem za maloletnike - za njih da bude obavezno uz kacigu. A zato noću, pogotovo na neosvetljenim i magistralnim putevima da bude obavezno.
    Jer jedno je vožnja biciklističkom stazom u po bela dana, a drugo magistralnim putem između sela noćom, na primer.
    Obaška, mnogi voze biciklu u kontra smeru (priznajem i ja ponekad), bez svetla i bez mačjeg svetla. E to tek treba kažnjavati.
  • 20.01.2015 16:30
    @Ns
    Ne verujem da imaš razloga toliko da lupetaš i vređaš bicikliste. Ti sigurno nemaš vozačku dozvolu jer još uvek treba lekarsko uverenje za dobijanje, a i laik vidi da si retard!
  • Petar

    20.01.2015 16:26
    Bože, Bože, hoćemo li stići živi??
  • ns

    20.01.2015 16:10
    Biciklisti su uglavnom matori likovi koji su svoj krs od golfa ostavili negde na limanu na parkingu bez tablica da drugima trune pred terasom jer nemaju para za dizel i registraciju a za 50 evra kupili bicikli koji voze istim putem kao nekada auto i misle da su ispali jako pametni dok ih neki pijani klinac ne oduva sa puta.
  • 20.01.2015 16:03
    evo još jasnih argumenata
    evo malo detaljnijih i argumentovanih pojašnjenja zašto se udruženja protive predloženoj obavezi:
    http://www.nsbi.org.rs/argumenti-protiv-obaveznog-nosenja-svetloodbojnih-prsluka-stavovi-regionalne-civinet-mreze
  • 20.01.2015 16:01
    Njima je puno i svetla da kupe za bicikl. Toliko su presvetli i specijalni, da ocekuju da nam se na telepatskom nivou javi njihovo prisustvo u saobracaju. A ako bi da se pozivaju na Evropu, treba ih podsetiti da su tamo posebne kacige za bicikliste obavezne.
  • -

    20.01.2015 15:57
    -
    e da vas vidim inicijativci limana

    cime vas ovo ugozava? demode krojem ili se boja ne slaze sa bojom pedala?

    ne zelite ni sici sa bicikla prelazeci preko raskrsnice sa dve trake i svetlosnom signalizacijom

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna